Tvätt..

 2010-10-12   02:52:11
Är så fruktansvärt tråkigt att tvätta.. eller lägga in tvätten och trycka igång maskinen går bra, men sen att hänga den och vika in den.. Det finns inget tråkigare! Tittar man i min tvättstuga förstår man verkligen hur mycket jag ogillar att tvätta, har inte bara ett berg med tvätt utan snarare tre fyra stycken. Man skulle kunna tro att det är tio personer och inte två personers kläder! Fast iofs är det mycket handdukar och sängkläder, det tar ju sin lilla plats.

Har det så underbart roligt att en av katterna inte vill gå på lådan :/ Så igår vaknade Hans av att det var alldeles blött på hans sida av sängen :S Så var bara att slita ut alla sängkläder igen! Så nu ska jag försöka list ut vilken av dom tre det är men jag har redan mina misstankar på vem av dom det är. Men sen ska man lyckas bevisa det för Hans också! Det pekar mest mot att det är Moa, känns hårt att behöva  veta att man kanske måste göra sig av med henne. Världens goaste och mysigaste katt, men tyvär har hon kissat inne sen vi fick henne.

Har en sambo som tar det lite hårdare för han vägrar inse att det är hon utan skyller på att de kan vara någon av dom andra. Men när det bara varit hon som varit inne så tycker inte jag att det finns så mycket att fundera på.

Och ni som tycker jag låter grym när jag skriver så här, så jag kan lova att jag inte alls tycker det känns bra som det är just nu. Jag har inte alls varit någon kattmänniska förut, men våra katter är helt underbart goa och man får leta länge innan man hittar så fina o goa katter. Men som sagt inte alls kul när man får byta sängkläder var och varannan dag pga att katten pinkar där :S

Näe nu ska jag ner och kolla om det brinner i pannan och även se hur lång tid det är kvar på tvätten i maskinen.


Kommentarer
Caroline
Ja jag förstår liksom inte vad dom tänker med riktigt ja eh. Och som du sa. Dom borde veta från början vem som gör mest hemma. Visst kan jag tjata på David att jag vill ha hjälp hemma också. Men det är såna där dagar när Linus är lite mer grinig än vanligt... Så där så att man inte hinner allt under dagen.
 2010-10-12    09:59:14   http://annagunillacarolineskoglund.blogg.se/
emma
usch inte roligt alls med katt som kissar inne! Jobbigt läge, men e inte så mkt å göra åt om man inte kan få bukt med problemet... !

 2010-10-12    10:12:23   http://www.hansson-linden.se/WP
Caroline
Näe man ska ju inte det. Och dom bloggar jag läste igår så var det verkligen att killen var världens sämsta typ.. Att han inte ville ta pappa ledigt för att hon skulle plugga och på en sida var det att hon ville börja jobba och att han skulle vara hemma och vara pappa ledig. Men ingen av kilarna verkade vilja det.



Och det kan jag tro är för att dom tjänar mer än tjejerna och har man småbarn så behöver man pengarna. Visst jag ska börja jobba jag med men bara någon helg i månaden. Mest för att få ett "vuxet" socialt liv eller vad man ska säga..



Och på dom där tjejerna verkade det som att dom ville börja jobba/plugga bara för att dom inte orkade ta hela ansvaret hemma och för att dom inte orkade vara med barnet hela tiden..



Så sjukt vissa av sakerna så jag vet inte vad.
 2010-10-12    13:35:23   http://annagunillacarolineskoglund.blogg.se/
emma
Mm.. förstår de! skulle inte ens försöka så länge som ni gjort jae!
 2010-10-12    14:47:49   http://www.hansson-linden.se/WP




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback