Oväntat besök på star street

 2012-01-13   19:33:01


Nyligen läste jag ut den här boken.
Jag älskar Marian Keyes böcker,
den här var lite annorlunda om man gemför med hennes tidigare.
Jag tycker det är svårt att skriva om handligen till den här boken
då den handlar om flera olika personer.


Det handlar om ett lägenhets hus på Star Street i Dublin
och dom som bor där men även dess besökare.
Längst upp i huset bor Katie som jobbar som musikbolagschef och har en lättare 40års kris.
Under henne bor det två polska killar som har en inneboende vid namn Lydia. Polackerna gör inte så mycket annat än att jobba mest hela tiden. Lydia jobbar största delen hon med och hon hatar i princip allt.
På första våningen bor en äldre dam och hennes foster son Fionn. Han håller på att spela in en egen tv-show och får lära sig att leva i rampljuset.
Längst ner i huset bor paret Matt och Maeve som försöker göra så många snälla saker som möjligt under en dag. Det dom oftast glömmer är vandra.

Mitt i alla dessa människors liv kommer det en gäst som ingen ser eller hör
och ingen vet heller vad gästen vill..



Jag tyckte det var ganska svårt att komma in i boken till att börja med
men sen när man hade läst en lite bit var den hur lätt som helst att följa med i.



Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback