Sista dagen på året..

 2010-12-31   15:11:37
Så ja jag gör väll som alla andra och sammanfattar lite kort om vad som hänt det här året.

Det började med att jag och Hans flyttade till Åsveden, Trivs helt underbart i huset!
Var en hel del första två månader med att få ordning på allt och sen fick vi hit en katt, Gullan.
Det skulle vara Hans katt men blev till slut min. Så efter ett besök hos Hans syster Josefin fick vi ytterligare en katt, Moa,  och några veckor senare kläckte hon ur sig fyra kattungar som vi inte hade aning om vart vi skulle göra av. Vi beslöt oss för att behålla den ena katten, Gösta.

Innan alla kattungar hade flyttat hann vi även att få 6st hundvalpar som vi trodde att vi aldrig skulle bli av med. Men efter en hel del annonser och prat med folk vi känner blev vi av med allihopa :)

Rossie och Svante har flyttat hem till oss igen eftersom vi blev klara med Hundhuset/Hundgården. Det har vi Pappa, svärfar och bosse att tacka för :)

Jag har gått i uga genom arbetsförmedlingen, fårr varit till Bollnäs x-antal gånger för att lära mig skriva cv/personligt brev. Jag tyckte att båda "kurserna" jag gick var precis lika världelösa.

Har även testat att jobba på UPS men det var inget för mig då allt stilla sittande i ett kallt rum framför en dator i åttar timmar varje dag gjorde att jag hade ständig huvudvärk. Så jag bestämde mig för att gå tillbaka till min arbetslöshet och kassa ekonomi istället för att vara på ett jobb jag inte trivdes på.

Fick däremot en fast tidnings sträcka, iofs bara på söndagar men det är alltid något. Har även såklart varit ut lite extra på andra sträckor också.

Nu så här sista dagarna innan ett nytt år blev jag även faster igen för tredje gången. Det var Tobias och Maria som i måndags fick en liten dotter som ska heta Mellissa :)

Det är nog i stora drag vad som hänt under året och vet att även det nya året kommer bjuda på en del glada saker :)

Nu ska jag dra igång och städa det sista innan Mats, Sofia, Joan, Anna, Totte och Peter kommer hit och firar in det nya året med oss. Blir god mat, dricka, spel och massa prat.


Så jag önskar alla ett Gott Nytt År!




Kommentarer
Mamma
Gott Nytt År, hoppas ni får en trevlig kväll tillsammans.
 2010-12-31    16:53:53 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback