Tisdag

 2010-08-10   22:46:10

Känner mej helt slut nu på kvällarna. Känns som det är fullt upp hela dagarna.

Igår blev det först vetrinär besök med alla valparna, aldrig mera att jag försöker mej på att åka någonstans med sex valpar igen! eller jo om jag får hjälp att få med mej alla :P Tog ett bra tag igår innan jag lyckades komma iväg, skulle först ut så Rossie fick göra ifrån sig vilket resulterade i att alla valparna smet ut också. Sen skulle man lyckas stoppa in tre valpar i varje kattbur och få dom att stanna kvar tills alla va inne. När jag väl kom upp till vetrinären fem min försent fick dom ställa iväg en bur med hundar för dom förde sånt liv :p Hans kom och bytte av mig tjugo över tio så jag fick åka till arbetsförmedlingen på infoträff sen var det bara att åka tillbaka till Hans och hjälpa han med alla valparna igen.

Efter vetrinären blev det till att handla lite sen hem direkt. Städa undan i "hund"rummet så vi kunde in med alla valpar igen. Mamma och pappa kom hit och hjälpte till att stapla veden som vi hade klyvt i söndags, sen blev det såklart lite kaffe och "bullar" efter det :)

Hann även med att städa hela huset igår också, vilket inte märks idag då det åter igen är ungefär 10kg grus inne på golvena :/ Inte alltid kul med djur, och absolut inte när det är blött ute och dom drar in extra med skit :(

Idag blev det först en sväng ner till syster B och prata skit en liten stund och efter det blev det en sväng till mamma och pappa :)

Väl hemma så blev det en promenad med Rossie och Fanny sen tyckte jag att jag förtjänade att titta lite film i skit vädret. slutade med att jag somna och sov nästan två timmar, så får se hur jag lyckas med att sova nu ikväll..
Fast det borde egentligen inte vara något problem eftersom jag och Hans har hållt på och klyvt och staplat lite ved nu ikväll :)

Och Mamma imorrn (onsdag) kan du mer än gärna få komma och hjälpa till igen ;)


Kommentarer
emma
låter som fullt sjå ;-)
 2010-08-11    07:20:30   http://www.hansson-linden.se/WP




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback